RIBIČ O MNOGIH TEŽAVAH: "Grozno je, da si lahko občina, kot je Izola, privošči, da nima bencinske črpalke"

Izola

Izolska bencinska črpalka za plovila ostaja zaprta, kar pa povzroča nemalo preglavic lokalnim ribičem. In ne samo njim. Naš sogovornik, ribič Sandi Radolovič, ki v poletnih mesecih s svojo Zlatoperko prevaža tudi potnike, pojasnjuje, da bo zaprtje poleg ribičev prizadelo praktično vse lastnike plovil, ki imajo svoje priveze v Izoli. In še marsikoga.

Že februarja letos je izolska komunala obvestila, da črpalka do nadaljnjega ne bo delovala zaradi pregleda tehnične brezhibnosti elementov za točenje goriva. Na Regionalu smo sicer že novembra lani poročali, da namerava Petrol bencinski servis zapreti – to je bilo predvideno že pred novembrom, nato so zaprtje za tri mesece prestavili. Odločitev so utemeljevali s slabimi poslovnimi rezultati. Po njihovih besedah je umik z lokacije "posledica nerentabilnosti poslovanja prodajnega mesta".

Ko je Komunala Izola 1. aprila naznanila, da črpalka do nadaljnjega ne bo obratovala, ni šlo za prvoaprilsko šalo. Kot so navedli tedaj, bo zaradi dotrajanosti in vzdrževanja potrebna obnova infrastrukture bencinskega servisa. Na občini pa so nam dodatno pojasnili, da bi bilo potrebno obnoviti oziroma zamenjati podzemne rezervoarje za gorivo in izvesti nekatere izboljšave in prilagoditve. Odločitve o tem, ali se bodo za ta poseg odločili, tedaj še niso sprejeli. Prav tako pa niso imeli ocene o tem, koliko bi to stalo.

Zadnja prenova inštalacije, potrebne za delovanje bencinskega servisa, je bila sicer izvedena leta 2015. Tedaj so bili zamenjani cevovodi rezervoarjev, ki se nahajajo v parku pred Hotelom Marina, do točilnih mest na pomolu v mandraču, so nam pojasnili na občini.

Izola še danes velja za ribiško mesto – ribištvo je namreč močno zapisano v zgodovino tega mesta. Močno razvit je bil industrijski ribolov, pa tudi ribja predelovalna industrija. In prav ribiči so tisti, ki bodo v prvi vrsti na lastni koži občutili nedelovanje bencinskega servisa.

Trenutno še ni glavne ribiške sezone, a ta že počasi trka na vrata. Ko bo prišla in ko bodo ribiči vsak dan na morju, bodo težave velike. Tako pojasnjuje Sandi Radolovič, izolski ribič, ki v poletnih mesecih s svojo barko Zlatoperko prevaža tudi potnike po istrskih mestih. "Mi moramo približno dvakrat mesečno natankati svoja plovila, nekateri več, drugi manj. Zdaj bo za to treba iti v Koper, kar pomeni tako časovno izgubo – to vzame od ure do ure in pol – kot tudi stroškovno izgubo, ker se je treba voziti do Kopra in nazaj," opisuje.

"To je veliko breme. Vsi imamo težave, ne samo ribiči. V Izoli je ogromno privezov v marini. Grozno je, da si lahko ena občina, kot je Izola, ki ima toliko plovil, privošči, da nima bencinske črpalke. Poleti, ko bodo prišli turisti in hodili tankati drugam, bo norišnica," je jasen sogovornik.

Sandi Radolovič

Pa tudi tukaj se težave še ne končajo. "Problem bo tudi, ko bodo na morju razne regate. Vsi ti spremljevalni čolni bodo imeli težave. Vsi tisti, ki so na morju, bodo imeli velike probleme," dodaja.

"Ni nam jasno, zakaj je to zaprto," nadaljuje. In dodaja: "Na carinskem pomolu so bile pred kratkim speljane nove cevi, bili so obnovljeni rezervoarji, to je bilo narejeno z evropskimi sredstvi ribiškega sklada. Zdaj pa pravijo, da imajo tehnične težave. Kakršnekoli so, ne morejo biti tako velike, da se jih ne bi dalo rešiti v enem mesecu."

KGZS: Odsotnost črpalke je nelogična tako z ekonomskega kot ekološkega vidika

Da bi zaprtje črpalke resno ogrozilo delo ribičev, povečalo njihove stroške in zmanjšalo konkurenčnost lokalnega ribištva, so poudarili tudi na Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije (KGZS). "Črpalka v Izoli je edina lokacija med Koprom in Portorožem, kjer je možno gorivo točiti neposredno v plovila. Gre za ključni obmorski bencinski servis v širši okolici Izole. Odsotnost te črpalke bi pomenila dolgotrajne in dolge obvoze za vse, ki plujejo vzdolž slovenske obale, kar je nelogično tako z ekonomskega kot tudi ekološkega vidika," so poudarili.

Opozorili so tudi na okoljska in varnostna tveganja ob neurejenih alternativah za črpanje goriva. V primeru zaprtja črpalke na pomolu v mandraču se bodo namreč številni ribiči in drugi uporabniki morali zateči k prelivanju goriva iz ročnih posod, kar poveča nevarnost razlitij v morje, požarov in drugih incidentov.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
zoran13 |  07 .05. 2025 ob  22: 33
"Nekaj sanj, ki se bodo uresničile"

Nekaj takega piše na jamboru jadrnice, ki je pred črpalko in natakajo gorivo, na tem mestu je bila vedno in vsi so vedeli, kje lahko dotočijo gorivo. In to ne glede od kod so pripluli ali kam so odpluli. Hkrati je to pomenilo ohranitev nekaj več delovnih mest, saj je to profitabilen posel, ki ima veliko odjemalcev in uporabnikov, tako na lokalni ravni, kot tudi na mednarodni ravni. Vse to pa ni dovolj velikemu kapitalu, da bi dovolil ali razumel upravljanje z edinp črpalko na morju, ki od vedno služi svojemu namenu. Takšne odločitve lastnikov, pa ne to mečejo še bolj čudno luč, saj namesto prilagajanja kupcem, se lotijo zapiranja, tako, saj rečejo, da poslovanje ni več rentabilno. Vse to ob velikem številu ribiških bark, bark, gliserjev, jadrnic ter jaht, rednoh in stalnih odjemalcev, si oni privoščijo zapiranje. Saj so venomer rekli, da denar leži na cesti, le pobrati ga je treba. Saj si po vsej verjetnosti na Občini Izola, ne želijo, da bi namesto v Izoli, denar odtekal v Portorož ali Koper, zato je časa do turistične sezone vedno manj in manj. Kaj si bodo zato občani mislili, pa bo prav gotovo razumeti po poletju, še bolj pa ob novih lokalnih volitvah, ko bodo po 4 letih, spet iskali podporo volilcev...
 |  07 .05. 2025 ob  19: 04
-1
Ankaranski mandrač ima tudi veliko število plovil, nima pa črpalke