V ZAGREBU PLAKATI Z NAPISOM: "Želiš delati na Hrvaškem? Nauči se jezik" (FOTO)

Svet

V Zagrebu so se pojavili plakati z napisom v hrvaščini in dveh tujih jezikih: "Želiš delati na Hrvaškem? Nauči se hrvaško." Stranka Domovinski pokret (DP) je potrdila, da so plakati njihovo delo. Z njimi želijo pokazati, kako naj bi po njihovem mnenju izgledal večjezični plakat v skladu z Zakonom o hrvaškem jeziku.

Poslanec DP Ivica Kukavica je v parlamentu dejal, da mora biti sporočilo najprej napisano v hrvaščini, šele nato v drugih jezikih. Vse drugo po njegovem mnenju pomeni kršitev zakona. Ob tem je dodal, da je tujce, ki prihajajo delat na Hrvaško, treba spodbujati k učenju jezika, pri čemer jih morajo podpreti tako delodajalci kot država – zlasti v storitvenem sektorju, piše Telegram.hr.

Minister za kmetijstvo David Vlajčić (DP) je poudaril, da se morajo tuji delavci v največji možni meri vključiti v hrvaško družbo. "Tudi Hrvati, ko gredo delat v tujino, sprejmejo tamkajšnjo kulturo in se naučijo jezika. Zato pričakujemo, da bodo tudi tujci spoštovali Republiko Hrvaško, naš jezik, kulturo, tradicijo, vero in običaje," je dejal. Dodal je, da bi morali tuji delavci znati osnovno komunicirati v hrvaščini, saj se po njegovem ni treba sporazumevati z rokami, ko naročamo v kavarni, sedemo v taksi ali prejmemo dostavo.

Zakon o hrvatskom jeziku, Članak 11. stavak 5. Višejezične javne obavijesti i promidžbene poruke, uključujući sadržaje...

Objavil/a Domovinski pokret dne Petek, 25. julij 2025

Akcija DP je odziv na plakate trgovske verige Kaufland, ki so bili namenjeni tujim delavcem. Eden od plakatov v hindijščini je denimo sporočal: "Dom je bližje, kot misliš." Domovinski pokret je ostro reagiral na to kampanjo in podjetje prijavil državnemu inšpektoratu, saj menijo, da tovrstno oglaševanje postavlja hrvaški jezik in kulturo v ozadje.

Kukavica je zaradi teh plakatov sklical izredno novinarsko konferenco, kjer je dejal, da ti oglasi marginalizirajo hrvaški jezik in da mora biti oglaševalec prepoznaven za hrvaške državljane – torej da morajo ti razumeti, kaj oglas sploh sporoča.

Poudaril je še, da Hrvaška sicer trpi zaradi pomanjkanja delovne sile, zato so dovolili uvoz tujih delavcev, predvsem iz Nepala, Indije in Pakistana. A te delavce je po njegovih besedah treba vključiti v sistem in jih naučiti jezika – predvsem tiste, ki prihajajo v neposreden stik s potrošniki.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija